Sobotnie sesje z mocnym tempem dla zespołu Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team, który kwalifikuje się do Grand Prix Holandii na pozycjach P4 i P6.
Kierowca | FP3 | Q1 | Q2 | Q3 | |||
Lewis Hamilton | P5 | 6 okrążeń
1:11.331 |
P2
Miękkie, Miękkie |
6 okrążeń
1:11.075 |
P5
Miękkie, Miękkie |
6 okrążeń
1:10.648 |
P7
Miękkie, Miękkie |
George Russell | P2 | 6 okrążeń
1:11.561 |
P6
Miękkie, Miękkie |
6 okrążeń
1:10.824 |
P2
Miękkie, Miękkie |
6 okrążeń
1:11.147 |
P8
Miękkie, Miękkie |
Lewis Hamilton
To ostatnie okrążenie było dobre, wjeżdżając do ostatniego sektora jechałem zdecydowanie lepszym tempem i zobaczyłem bolid zwrócony w przeciwnym kierunku. Musiałem odpuścić, a to okrążenie mogło wystarczyć na co najmniej trzecie miejsce, ale zobaczę, czy dam radę sięgnąć po tę lokatę jutro. Cieszę się, że nasz samochód jest o wiele lepszy w ten weekend, to ekscytujące. W kwalifikacjach byłem zaledwie jedną dziesiątą sekundy za Red Bullem, co dało mi dużo wiary w to, że być może możemy coś zmienić – ale tak nie było. Jestem naprawdę zadowolony ze swojego ustawienia i balansu bolidu, mam nadzieję, że jutro pojawi się degradacja, którą wykorzystamy w odpowiedni sposób, dzięki czemu będziemy mieć przewagę. Aerodynamiczne właściwości auta sprawdzają się tutaj znacznie lepiej, w zeszłym tygodniu musieliśmy podjechać wyżej zawieszonym bolidem, a to małe okienko, w którym nasz samochód lubi operować, jest tu dużo łatwiejsze do znalezienia.
George Russell
Myślę, że na takim obiekcie jak ten, jest wiele ewolucji toru, a kiedy już jesteśmy z tyłu czołówki, poczuliśmy, że musimy dać z siebie wszystko – i taka była nasza strategia również w Budapeszcie. Tor wciąż ewoluował i jeśli jesteś ostatnim, który przekroczył linię, masz nadzieję, że uzyskasz to, co najlepsze, a działa to w obie strony – możesz wyglądać jak bohater lub jak zero. I oczywiście dzisiaj to nie zadziałało dla nas, ale P6 nie jest strasznym miejscem na start, a dojazd do zakrętu numer 1 i te pierwsze kilka okrążeń będą kluczowe. Niemniej nie widzę powodu, dla którego nie moglibyśmy walczyć o podium. Mam nadzieję, że wyjdzie słońce i w połączeniu z pomarańczową mgłą stworzy trochę temperatury, podgrzewającej jutrzejszą atmosferę wyścigu. Rozumiemy, dlaczego byliśmy wolni w Spa i dlaczego jesteśmy szybsi w ten weekend, więc myślę, że te dwa wyścigi były kluczem do naszego zrozumienia, jak stworzyć szybszy samochód w ciągu tych 23 wyścigów tego sezonu.
Toto Wolff
To było frustrujące, że nie mieliśmy szansy na poprawę naszych czasów w ostatnim przejeździe podczas Q3 – mieliśmy jedną dziesiątą sekundy przewagi nad Verstappenem i Leclercem, więc Lewis walczył o pole position. Niestety, Checo zbyt mocno naciskał i przegrał, ale to nie jego wina. To tylko decyzja, którą podejmujesz: możesz stracić pole position z powodu żółtych flag lub stracić pole position o kilka setnych, jadąc jako pierwszy – po fakcie zawsze wiesz, co mogło pójść lepiej. Mamy mocny bolid wyścigowy, który przez cały weekend był w dobrym miejscu i startując w drugim rzędzie, jutro wszystko jest możliwe. Opracowaliśmy samochód, który zyskuje dużo siły docisku przy niskim prześwicie, a czasami nie możesz jechać nisko, ponieważ uderzasz o ziemię. Jesteś zmuszony iść na kompromisy w ustawieniach, które odsuwają samochód od idealnego miejsca – ale tutaj, w Zandvoort, jesteśmy w stanie znaleźć to miejsce znacznie łatwiej.
Andrew Shovlin
Po naprawdę trudnej sesji kwalifikacyjnej w zeszłym tygodniu, bardzo budujące jest zobaczenie, że byliśmy w stanie umieścić samochód i okno pracy opon w lepszym miejscu podczas wolnych treningów i kwalifikacji. Obaj kierowcy stracili pozycje z powodu żółtej flagi, spowodowanej obrotem Sergio Pereza, co jest frustrujące, gdy jest tak ciasno jak dzisiaj, ale czasami tak po prostu jest. Rano wykonaliśmy trochę pracy wyścigowej podczas ostatniego treningu i obaj kierowcy byli zachęceni sposobem prowadzenia samochodu i dbałością o opony, co miejmy nadzieję dobrze wróży na jutro. Trudno też powiedzieć, dokąd wszyscy będą zmierzać w kwestii strategii na jutro. Nie było zbyt wielu danych długoterminowych ze względu na wiele czerwonych flag, więc być może zobaczymy szereg strategii w górę i w dół stawki, które mogą dać nam szansę. Zwykle lepiej wychodzi nam jazda w wyścigu niż w kwalifikacjach i jeśli tak się stanie, jutro powinniśmy być w stanie zrobić dobry postęp w trakcie wyścigu.