Autoidea główne tło

Grand Prix Belgii 2022 – niedziela

P4 i DNF dla zespołu Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team w Belgii.

 

 

Kierowca Poz. startowa Poz. końcowa Najszybsze okrążenie  
George Russell P5 P4 1:50.793  
Lewis Hamilton P4 DNF N/A  

 

Strategia Start 1. pit stop 2. pit stop  
Russell #63 Pośrednie Pośrednie (14) Twarde (29)  
Hamilton #44 Pośrednie      

 

George Russell

Mam teraz mieszane uczucia, ponieważ gdybyś powiedział mi wczoraj wieczorem, że będziemy o dwie sekundy od podium wyłącznie własnymi zasługami i czystym tempem wyścigowym, powiedziałbym, że to dobry powrót do zdrowia. Kiedy zbliżałem się do Carlosa na końcu wyścigu, zyskując sekundę na okrążeniu, pomyślałem, że zaczynamy – czeka nas naprawdę dobry strzał. Ale potem właśnie przejechałem dwa naprawdę kiepskie okrążenia, a opony wyszły poza odpowiednie okno swojej pracy. Kiedy opony są w tym idealnym miejscu, samochód zachowuje się, jak trzeba, ale gdy tylko wypadłem z okienka, wiedziałem, że to koniec myśli o podium. Ogólnie rzecz ujmując, biorąc pod uwagę, gdzie byliśmy, P4 i dwie sekundy od podium – było nie najgorzej. Dziś nasze tempo wyścigowe było prawdopodobnie lepsze niż Ferrari; Carlos wystartował na pole position, prowadził pierwszy stint, a my go doganialiśmy w obu przypadkach. Więc w najgorszym razie myślę, że dzisiaj byliśmy równi z Ferrari, ale jak wiemy, to huśtawki i karuzele. Jasne jest, że Max w tej chwili odlatuje [od reszty stawki].

 

Lewis Hamilton

Patrząc wstecz na nagranie, Fernando był w moim martwym punkcie i pomyślałem, że zostawiłem więcej miejsca niż zrobiłem, więc to była moja wina i zapłaciłem cenę. Po prostu przepraszam mój zespół, mieliśmy dzisiaj szansę na pozycje P3 i P4. Samochód dobrze się spisywał na okrążeniach do pola startowego, zajęliśmy dobre miejsce i dobrze wystartowałem. Po trzech tygodniach przerwy nie mogłem się doczekać dzisiejszego ścigania, więc jest to frustrujące, ale tak właśnie jest. W tej chwili moim zadaniem jest skupienie się na następnym wyścigu, muszę zregenerować siły i wrócić do rywalizacji.

 

Toto Wolff

Nie sądzę, abyśmy mogli być zadowoleni z tego weekendu – jeśli spojrzeć na Verstappena, przeskoczył nad nami wszystkimi. Naprawdę musimy dowiedzieć się, jak możemy ulepszyć nasz samochód, ponieważ różnica jest po prostu zbyt duża. Dajemy kierowcom bardzo trudny w prowadzeniu samochód, który nie ma tempa na jednym okrążeniu, więc musimy wypracować sobie wyjście z tej sytuacji. W ciągu następnych czterech dni będziemy łamać sobie głowy, stawiając sobie za cel kolejny wyścig, a także kolejny sezon. Ważne jest, abyśmy byli zrównoważeni, podtrzymywali się na duchu i nie przeskakiwali zbytnio między uniesieniem a depresją – ten weekend jest słaby, ale na Węgrzech trzy tygodnie temu myśleliśmy, że absolutnie wygramy wyścig, więc nigdy się nie poddamy.

 

Andrew Shovlin

Gratulacje dla Maxa i Red Bulla, był dzisiaj w innej lidze i wygrałby z dowolnego miejsca przy dowolnej strategii. To trochę szokujące, jak daleko posunął się w ten weekend; najwyraźniej mamy więcej pracy niż myśleliśmy. Trzymamy kciuki, żeby nie był tak szybki na każdym torze! George jeździł dobrze przez cały wyścig i miał lepsze tempo niż Carlos, po prostu trochę za mocno przycisnął opony w ostatnim przejeździe, żeby spróbować wyprzedzić Ferrari. Lewis miał pecha, że ​​tak wcześnie odpadł z wyścigu po mocnym starcie. Nie widział, gdzie Fernando skręcał w piąty zakręt i spowodował, że przedwcześnie musiał wycofać się z wyścigu; jeszcze nie odzyskaliśmy samochodu, ale miejmy nadzieję, że nie ma zbyt dużych uszkodzeń. Ogólnie ten weekend był ciężki. Mieliśmy nadzieję, że ruszymy tutaj z naszymi aktualizacjami i chociaż wydaje się, że Ferrari jest bliżej nas w tempie wyścigowym, Red Bull wyraźnie nie. Walczyliśmy z różnymi kompromisami, jakie ma tutaj samochód, o wiele bardziej niż w wyścigach poprzedzających letnią przerwę, a to zdecydowanie utrudniło nam życie. Pod wieloma względami, które dały pewną użyteczną naukę, samochód nie radzi sobie jeszcze wystarczająco dobrze na różnych torach, więc jasne jest, że musimy poszerzyć jego okno robocze. Byliśmy też słabi na jednym okrążeniu, co jest kolejnym obszarem, na którym musimy się skupić; przy nieco wyższej temperaturze toru dzisiaj rozgrzewka była znacznie lepsza, ale był to powtarzający się problem w wielu warunkach i na torach – i jest to coś, co musimy poprawić. Mamy kilka dni na przegrupowanie i zaplanowanie naszych działań na Zandvoort. Są tam podobne wyzwania z bardzo szybkimi zakrętami, więc miejmy nadzieję, że po przeanalizowaniu danych z tego weekendu uda nam się poczynić trochę postępu.

Autoidea - media społecznościowe Autoidea facebook Autoidea instagram
Ikona zamknięcie formularza

Wybierz temat

Wybierz samochód

Wybierz miasto

Ikona zamknięcie formularza

Zapytaj o ofertę

Informujemy, że Państwa dane pozyskane z powyższego formularza będą przetwarzane przez Auto Idea Sp. z o.o. Autoryzowany Dealer Mercedes-Benz z siedzibą w Białymstoku przy ul. Narodowych Sił Zbrojnych 9 oraz jej następców prawnych, będącego Administratorem danych, w rozumieniu ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w celu przesłania zamówionej oferty oraz w przypadku udzielenia poniższych zgód, na przesyłanie informacji handlowych wybranym kanałem i/lub Newslettera. Więcej na temat przetwarzania Państwa danych osobowych można przeczytać w klauzuli informacyjnej.

Dodatkowo chcę otrzymywać bieżące informacje handlowe o produktach i usługach oferowanych przez Daimler AG i jej podmioty stowarzyszone, w tym o akcjach promocyjnych, organizowanych wydarzeniach, jazdach próbnych (proszę zweryfikować) za pomocą: